Heb je een zakelijke rekening bij KBC? Dan kun je Billit koppelen aan het tabblad 'Facturatie' in KBC Touch. Dankzij de koppeling kun je in KBC Touch je openstaande facturen bekijken en betalen. Zo verklein je de kans op fouten bij het overtikken van betalingsgegevens en betaal je tot wel 30 facturen in 1 keer via de verzendmap in KBC Touch. Daarnaast kun je in KBC Touch ook je openstaande verkoopfacturen raadplegen en eventueel een herinnering sturen naar je klant als de betalingstermijn is verlopen. Heeft je klant je factuur contant betaald? Markeer de factuur dan als betaald in KBC Touch.
Opgelet: deze pagina gaat over de integratie waardoor je in KBC Touch facturen kan bekijken en betalen, ben je op zoek naar info over het koppelen van een KBC-bankrekening aan Bilit, klik dan hier.
Heb je een zakelijke rekening bij KBC? Dan kun je Billit koppelen aan het tabblad 'Facturatie' in KBC Touch. Dankzij de koppeling kun je in KBC Touch je openstaande facturen bekijken en betalen. Zo verklein je de kans op fouten bij het overtikken van betalingsgegevens en betaal je tot wel 30 facturen in 1 keer via de verzendmap in KBC Touch. Daarnaast kun je in KBC Touch ook je openstaande verkoopfacturen raadplegen en eventueel een herinnering sturen naar je klant als de betalingstermijn is verlopen. Heeft je klant je factuur contant betaald? Markeer de factuur dan als betaald in KBC Touch.
- Bekijk openstaande uitgaande en inkomende facturen
- Betaal tot 30 facturen tegelijk vanuit KBC Touch
- Stuur een herinnering naar je klanten
- Markeer als betaald bij contante betaling
Heb je al een Billit-account? Dan kun je best eerst het KBC bankrekeningnummer dat je wil koppelen invullen in het tabblad 'Bank' van je bedrijfsprofiel en dat rekeningnummer verifiëren door €0,01 over te maken met als mededeling de unieke boodschap die je krijgt wanneer je naast het rekeningnummer op 'Verbind met KBC Touch' klikt. Indien je nog geen Billit-account hebt kun je dit ook nog doen na het aanmaken van je account verderop in deze handleiding.
Selecteer in KBC Touch het tabblad ‘Betalen’ in het menu links, en daarna het tabblad facturatie bovenaan links.
Vergeet niet om in KBC Touch de schakelaar links in het menu op 'zakelijk' te zetten.
Op de volgende pagina selecteer je bovenaan de onderneming waarvoor je de koppeling wil leggen.
De koppeling zal enkel werken als de geselecteerde onderneming ook de onderneming is waarmee je Billit account is gekoppeld.
Hierop krijg je enkele schermen met uitleg te zien over de koppeling met KBC Touch. Op de laatste pagina selecteer je de voorkeursbankrekening (klik op ‘wijzigen’ indien de ingestelde voorkeursrekening niet de rekening is die je wil koppelen) en klik je op ‘Naar Billit’. Hierna word je doorgestuurd naar Billit en kun je aanmelden met je Billit-gegevens (indien je al een account hebt) of een Billit-account aanmaken.
Na het aanmelden met of creëeren van je Billit-account word je teruggestuurd naar KBC-Touch. Indien je de koppeling om je CODA-bestanden door te sturen naar Billit nog niet gelegd hebt krijg je hier de vraag om toestemming te geven om dit te doen. Indien je dit wel al gedaan had krijg je een melding dat de koppeling succesvol gelegd werd. Heb je je Billit-account pas aangemaakt in de vorige stap? Vergeet dan zeker ook niet om het KBC bankrekeningnummer dat je wil koppelen in te vullen in het tabblad 'Bank' van je bedrijfsprofiel en dat rekeningnummer te verifiëren door €0,01 over te maken met als mededeling de unieke boodschap die je krijgt wanneer je naast het rekeningnummer op 'Verbind met KBC Touch' klikt (zie stap 1 van deze handleiding).
Om het rekeningnummer waarmee je facturen wilt betalen te wijzigen ga je naar het tabblad 'Facturatie'in het menu 'Betalen' en klik je op 'Instellingen'.
Op het volgende scherm klik je naast het ingestelde rekeningnummer op 'Wijzigen'.
Op het volgende scherm kun je de juiste rekekening selecteren.
Indien je de koppeling gemaakt hebt met een verkeerd ondernemingsnummer moet je eerst onkoppelen en de koppeling opnieuw maken.
Ga hiervoor naar het tabblad ‘Facturatie’ in het menu 'Betalen' en klik op ‘Instellingen’.
Klik naast 'Billit' op 'Ontkoppelen'.
Je kunt de koppeling nu opnieuw maken. Let erop dat je het juiste ondenernemingsnummer selecteert.
Je doorloopt eerst opnieuw enkele infoschermen. Op het laatste scherm kun je de juiste bankrekening selecteren door naast de getoonde bankrekening op 'Wijzigen' te klikken.
Daarna word je opnieuw naar het loginscherm van Billit gestuurd waar je kunt aanmelden met je Billit-account.
Q: Ik kan de koppeling tussen Billit en KBC Touch niet maken voor mijn onderneming
A: Dit kan gebeuren wanneer je geen bestuurder bent van de onderneming die je probeert te koppelen. Enkel een in de KBO of het Staatsblad opgenomen bestuurder kan de koppeling leggen. Een vaste vertegenwoordiger of natuurlijk persoon kan dit niet.
Q: Wanneer worden mijn facturen in KBC Touch gesynchroniseerd?
A: KBC Touch start een synchronisatie telkens wanneer je het tabblad 'Facturatie' opent tenzij er nog een synchronisatie bezig is, of de laatste synchronisatie minder dan 30min geleden plaatsvond.